Používáme cookies

Pro zlepšení našich služeb používáme cookies.
Přečtěte si více o tom, jak cookies používáme a jak je můžete případně odmítnout.

Menstruační aplikace tajně sdílely data s Facebookem, ten je využíval k cílení reklam

24.9.2019

Gratulujeme. A když už čekáte to děťátko, kupte mu nové botičky. Menstruační aplikace, které využívají miliony žen ke sledování ovulačního cyklu, sdílely citlivá data s Facebookem. Ten pak mohl na uživatelky zacílit reklamu podle jejich intimního života. Po upozornění expertů na ochranu dat už ke sdílení citlivých informací prý nedochází.

Menstruační aplikace tajně sdílely data s Facebookem, ten je využíval k cílení reklam

Osobní data mají čím dál větší hodnotu a jak jde o informace o zdravotním stavu, hodnota ještě roste. Řada zemí má dokonce pro nakládání s daty o zdravotním stavu občanů přísnější legislativu než u jiných osobních dat.

Britští výzkumníci z Privacy International přesto zjistili, že vývojáři populárních menstruačních aplikací předávali Facebooku intimní data o využívání antikoncepce, ovulačním cyklu a sexuálním životě – a dělali to i bez souhlasu uživatelek.

Jednalo se o aplikace:

  • Maya, 
  • MIA Fem, 
  • My Period Tracker, 
  • Ovulation Calculator,
  • Mi Calendario.

K předávání informací sloužil tzv. Software Development Kit (sada nástrojů pro vývoj aplikací). Vyvojáři si za citlivá data nechali zaplatit a sociální síť mohla uživatelkám zobrazovat přesně zacílené reklamy na dětské oblečení, doplňky stravy nebo různé druhy antikoncepce. 

Facebook reagoval vyjádřením, že vývojáři aplikací mají v podmínkách spolupráce zakázáno sdílet jakákoli citlivá data o zdraví a finanční situaci uživatelů. Zatímco se chystá propojení s menstruačními aplikacemi prověřit, vývojáři už ve většině případů vydali novou verzi aplikací bez problematického kódu.

V digitálním světě je prostě nutná obezřetnost. Pečlivě zvažte, jaká přístupová práva aplikacím udělíte, a nezapomínejte, že žádná bezplatná aplikace není úplně zdarma.

Zdroj: The Hacker News

Chcete i nadále zůstat v obraze?

Zadejte e-mail a zůstaňme v kontaktu.

Přihlásit se k odběru

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracování osobních údajů.