Restaurace mají kromě hygienické kontroly a špatného hodnocení dalšího strašáka – hackery. Své o tom ví americký řetězec restaurací Landry’s, jehož pokladny napadl malware, který útočníkům odesílal údaje o platebních kartách zákazníků.
Přes 600 barů, restaurací, hotelů a dalších zařízení patřících do skupiny Landry’s se loni stalo terčem hackerů. Do jejich pokladního systému se dostal malware, který měl za úkol sbírat data z platebních karet zákazníků a odesílat je hackerům. Ti tak mohli zjistit čísla platebních karet, data expirace i ověřovací kódy.
Odesílání údajů naštěstí zastavilo end-to-end šifrování v pokladnách, takže data z platebních terminálů byla pro hackery nečitelná. Problém ale způsobily čtečky věrnostních karet. Pokud k nim personál či zákazník omylem místo věrnostní kartičky přiložil platební kartu, její údaje se hackerům odeslaly nezašifrované.
Řetězec netuší, kolik zákazníků je kvůli této chybě v ohrožení. Malware byl však v pokladním systému aktivní od března do října loňského roku. Landry’s proto vydali prohlášení, ve kterém svým zákazníkům radí, aby si všímali čehokoli podezřelého na svém bankovním účtu a včas se obrátili na policii.
Podobným způsobem mohou hackeři napadnout pokladní systémy v obchodech nebo restauracích kdekoli po světě. Proto minimálně jednou týdně kontrolujte stav účtu ve svém internetovém bankovnictví, ať si případných krádeží všimnete včas, a všechny podezřelé aktivity na účtu včas ohlaste technické podpoře. Například když vám přijde SMS kód pro platbu, kterou jste neprovedli.
Bezpečnému používání bezkontaktních karet se budeme brzy věnovat v samostatném článku.
Přečtěte si také náš návod, jak bezpečně používat internetové bankovnictví.
Zdroj: The Hacker News